En söndag några månader senare



Tisdagkväll kom Martin till mig och han var mer än efterlängtad, trots att jag precis kommit hem från honom. På onsdagen gick jag först skola och jobbade sedan resten av dagen. På min middagsrast passade vi på att äta på Röda Lyktan med Danne och Josef.
Efter jobbet invigde jag mina nya träningskläder med att springa milen på personbästa (55 min). Nästa mål är att få en ännu bättre tid!
På torsdagen gick jag till Martins mamma efter skolan. Där bjöds det på taco och Grabben i graven bredvid tittande, innan jag och Martin gick till mig.

I fredags så gick jag först skola och jobbade sedan i några timmar. Mellan det hann vi med en lunch.
Sedan var det dags för fira alla hjärtans dag. Vi överträffade oss själva med att  laga smördegsinbakad fylld kycklingfilé, potatisgratäng och sparris. Så gott det blev! Fick superfina rosor och den bästa presenten hade jag fått redan några dagar innan -att han kom till mig.
Lördagmorgon startade jag med att springa 5 km innan vi tog bussen hem till byn och mina föräldrar.

Vi såg hockey och melodifestivalen och jag skämde bort mina kära med chokladfondant. Synd bara att jag inte äter sötsaker, så det blev inget för mig. Men! En bra avrundning på en bra helg.

Nu är det söndag och jag är återigen halv. Skjutsade Martin till flyget tidigt imorse och det känns redan som att han varit borta en evighet. Om 12 dagar åker jag till min blivande hemstad igen och den här gången stannar jag i 10 dagar. Längtar!!


COMMENTS

COMMENT HERE:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0